• Woningen te huur in Amstelveen
  • Kantoorruimte te huur in Amstelveen
  • Winkelruimte te huur in Amstelveen
  • Kosteloos inschrijven
Geinteresseerd of zijn er vragen?
020 - 641 47 38

Vraag & antwoord

Is er een wachtlijst?
Wij werken met inschrijvingen per complex, dit betekent dat u als geďnteresseerde kosteloos op onze website kunt inschrijven. Er is geen sprake van een wachtlijst op basis van inschrijfduur. Uw inschrijving is 1 jaar geldig, na dit jaar kunt u weer opnieuw inschrijven. U ontvangt geen bericht dat uw inschrijving is verlopen.

Mag ik jullie bellen inzake de wachtlijst?
U kunt op maandag, dinsdag en donderdag van 09.00-15.00 uur bellen en vragen naar de verhuurafdeling, zij kunnen u bevestigen of uw inschrijving door ons is ontvangen en compleet is. Er worden door ons geen mededelingen gedaan over hoe lang het duurt voordat u voor een woning in aanmerking komt.

Waar kan ik de beschikbaarheid van de woningen zien?
Op onze homepage kunt u aanvinken "nu beschikbaar". De beschikbare woningen en/of garages worden getoond.

Welke gegevens hebben jullie nodig voor de inschrijving?
Op onze website kunt u zich inschrijven. In de inschrijving worden de volgende gegevens gevraagd:
- adresgegevens
- samenstelling gezin
- inkomen
- voorkeur welk soort woning u wilt huren bij ons
- huidige woning; koop of huur

Welke gegevens hebben jullie nodig voor een huurcontract?
Voordat wij een afspraak maken voor het tekenen van een huurcontract hebben wij het volgende van u nodig:
- kopie legitimatiebewijs
- inkomensverklaring (belastingdienst)
- uittreksel bevolkingsregister (GBA)
- werkgeversverklaring
- kopie van uw laatste 3 loonstroken
- verhuurdersverklaring van uw huidige huurder indien van toepassing

Hoe meld ik mijn klachten?
Uw klachten kunt u via onze website melden, onder “Melden van storingen”.
Voor dringende zaken kunt van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 10.00 uur telefonisch contact opnemen met kantoor, via telefoonnummer 020 641 47 38.

Wat is de hoogte van de servicekosten?
De huurspecificatie en opbouw hiervan vindt u in uw huurovereenkomst, in sommige gevallen is dit helaas niet mogelijk, dan treft u de hoogte van de servicekosten op de specificatie van de jaarlijkse huurprijswijziging.

Waar kan ik mijn vuilafstortkaart ophalen/aanvragen?
Hiervoor kunt u contact opnemen met de gemeente Amstelveen.
Website: www.amstelveen.nl
tel: 020 540 49 11
adres: Laan Nieuwer-Amstel 1

Wanneer ontvang ik de afrekening van de service- en stookkosten?
Binnen een half jaar na afloop van het kalenderjaar ontvangt u een afrekening servicekosten. Deze afrekening is een vergelijking van de betaalde voorschotten en de werkelijke kosten. In het geval van de afrekening stookkosten is in veel gevallen van individuele stookkosten sprake van een afrekenseizoen van juli tot en met juni. Bij een afrekeningperiode van juli tot en met juni verstrekken wij deze uiterlijk op 30 juni van het jaar erop.

Welke regel(s) hanteren jullie qua salaris voor toewijzingen van een woning?
Dit is afhankelijk van uw (gezins)situatie/samenstelling, en of de woning een geliberaliseerde huurprijs heeft of niet. Het is helaas niet mogelijk hier een richtlijn voor te geven. Indien u twijfelt, kunt u informeren bij de verhuurafdeling of u voor bepaalde woningen in aanmerking kunt komen. Het telefoonnummer is 020 641 47 38.

Wat is de minimale huurperiode?
De minimale huurperiode bedraagt 12 maanden.

Heb ik recht op een parkeervergunning? En waar vraag ik deze aan?
Indien een parkeervergunning van toepassing is kunt u deze aanvragen bij de gemeente Amstelveen, zij beoordelen ook of u hiervoor in aanmerking komt.
Website: www.amstelveen.nl
adres: Laan Nieuwer-Amstel 1
tel: 020 540 49 11

Is het verplicht om mij in te schrijven in gemeente Amstelveen als ik huur?
Ja, inschrijven bij de gemeente Amstelveen is verplicht.

Mag ik iemand voordragen als ik de huur opzeg?
Indien u een nieuwe huurder wenst voor te dragen dient deze zich eerst in te schrijven via onze website zodat wij kunnen beoordelen of deze in aanmerking kan komen voor het huren van de desbetreffende woning. Indien de inschrijving door ons is ontvangen kunt u contact met ons opnemen en zullen wij dit verzoek in behandeling nemen en ieder geval individueel beoordelen.

Wat te doen bij een foutmelding bij inschrijven?
Bij een foutmelding bij het inschrijven via de website kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling verhuur. Maandag, dinsdag en donderdag tussen 09.00-15.00 uur op telefoonnummer 020 641 47 38.